L
O
G
I
N

LOGIN

REJESTRACJA

Rejestracja

Ta strona używa cookies. Można zmienić ich ustawienia w przeglądarce. Dowiedz się więcej o naszej Polityce Cookies.

RZETELNOŚĆ FINANSOWA FIRMY - CZY OPINIE KLIENTÓW ?

 Podczas dokonywania zakupów w Internecie warto zwrócić uwagę na kilka ważnych zasad dotyczących szczegółów transakcji zakupowych. Istotnym elementem jest historia działalności firmy, która jest właścicielem sklepu internetowego. Na początku najlepiej sprawdzić dane kontaktowe sprzedawcy - sprzedawca (wedle obowiązującego prawa) powinien zawrzeć pełne dane rejestrowe. Jeśli w danych nie ma telefonu, czy adresu firmy należy zachować szczególną czujność.  Dobrym rozwiązaniem jest także sprawdzenie regulaminu i zasad dotyczących zwrotów towarów. Obowiązkiem sprzedawcy jest opublikowanie regulaminu, który określa zasady zawierania umów podczas dokonywania zakupów. Jednocześnie pamiętaj, że zwrot towarów może nastąpić w ciągu 10 dni bez konieczności podania powodu odstąpienia od umowy.

Szczególnie w przypadku mniejszych serwisów należy zweryfikować wiarygodność, historię firmy, a także opinie, które się pojawiają na forach czy w porównywarkach internetowych. Warto też dokładnie zapoznawać się z opisami „o firmie”, które znajdują się na stronie internetowej. Jednak najważniejszym elementem jest weryfikacja opinii o sprzedawcy, która pozwala sprawdzić, w jaki sposób funkcjonowanie firmy jest oceniane przez Internautów. Warto też mieć na uwadze rzetelność i dokładność czytanych opinii, pozwala to ocenić, czy komentujący faktycznie wszedł w posiadanie danego towaru.

Istnieją na rynku internetowym różne programy, które mają być pomocne dla konsumentów. Jednym z takich programów jest „Rzetelna Firma”, która ma na celu promowanie i weryfikowanie czy dany przedsiębiorca rzetelnie uiszcza wszelkie płatności. Firma otrzymuje certyfikat w momencie, gdy w firmie nie pojawiają się żadne problemy związane z płatnościami. W tej sytuacji należy się zastanowić nad faktem, czy Konsumentów –interesuje rzetelność i szybkości uiszczania rachunków przez przedsiębiorcę, czy bardziej ocena uczciwości danej firmy. Z pewnością to drugie, ponieważ pozwala to uniknąć nieprzyjemności podczas dokonywania zakupów. Tutaj naprzeciw potrzebom Konsumentów wychodzi Program Ochrony Konsumentów, dostępny na POK.PL.

Program powstał z myślą o ochronie praw konsumenckich i w celu wspierania profesjonalizmu i uczciwości firm. Ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa podczas transakcji finansowych i w trakcie zawierania umów konsumenckich. W każdej chwila dana firma może być zweryfikowana pod kątem jej uczciwości. Program ten wykorzystuje niezwykle nowoczesny system, umożliwiający efektywne zbieranie informacji na temat firm funkcjonujących w Internecie. W dalszej kolejności wykorzystywany jest algorytm, który zbiera szereg ocen pozytywnych i negatywnych. Procedura dla firmy kończy się sukcesem w przypadku przyznania certyfikatu „Bezpieczny Konsument”.

Jest to gwarancja udanych, a przede wszystkim bezpiecznych zakupów. Certyfikat „Bezpieczny konsument” pomoże wykreować pozytywny wizerunek firmy w sieci, stanowi doskonały dowód rzetelności i uczciwości, a posiadanie go jest dużym wyróżnieniem na rynku gospodarczym w Polsce.